FAQ

Staat uw vraag er niet bij neem dan contact met ons op door ons een e-mail te sturen. Wij beantwoorden uw vraag dan zo snel mogelijk.

Bestellen

Hoe kan ik veilig een bestelling plaatsen?

Via de website bestelt en betaalt u binnen een beveiligde omgeving. Er zijn meerdere betalingsmogelijkheden. U kunt zelfs betalen binnen uw eigen bankomgeving nadat u uw bestelling heeft geplaatst.

Ontvang ik een bevestigingsmail na mijn bestelling?

Ja, u ontvangt altijd een bevestigingsmail nadat u een bestelling heeft geplaatst. Heeft u de mail niet ontvangen? Controleer dan even uw spam-box of neem contact op met onze klantenservice.

Hoe weet ik dat mijn bestelling goed is aangekomen?

Wanneer u een bestelling plaatst in onze webshop ontvangt u direct na het plaatsen van uw bestelling een e-mail ter bevestiging. Heeft u geen bevestigingsmail ontvangen? Kijk dan even in uw spam-box of neem contact op met de klantenservice.

Maakt u ook meubels op maat?

Ja zeker! Leef@home maakt bijna alle meubels op bestelling. Heeft u een product in onze webshop gezien maar wenst u een andere afmeting of wilt u een zelf ontworpen meubel laten maken dan bent u bij ons aan het juiste adres. Vul het offerte-aanvraag formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Hanteren jullie een minimaal orderbedrag?

Er geldt geen minimaal orderbedrag voor het plaatsen van een bestelling bij Leef@home. 

Betalen

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Via de website bestelt en betaalt u binnen een beveiligde omgeving. Er zijn meerdere betalingsmogelijkheden. U kunt zelfs betalen binnen uw eigen bankomgeving nadat u uw bestelling heeft geplaatst. Bij het afhalen van uw bestelling heeft u zelfs de mogelijkheid om per PIN uw betaling te voldoen.

Hoe betaal ik een product die ik niet via de webshop bestel?

Indien u een akkoord geeft op een offerte voor een maatwerk product dan ontvangt u van ons een opdrachtbevestiging in de vorm van een factuur. U kunt deze factuur dan gebruiken om de betaling per bankoverschrijving aan ons te voldoen. Na ontvangst van de betaling plannen wij de opdracht voor u in.

Verzending

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd is sterk afhankelijk van de voorraadstatus van uw product(en). Voorraadproducten worden doorgaans binnen 3 tot 5 werkdagen verzonden. Producten die niet op voorraad zijn hebben een langere levertijd en is afhankelijk van het type product. Nadat u uw bestelling heeft geplaatst informeren wij u over de exacte levertijd.

Kan ik ook mijn bestelling ophalen?

Dat kan zeker. U kunt dit aangeven bij het afronden van de bestelling. Uiteraard betaalt u dan geen verpakkings- en verzendkosten. U ontvangt van ons een bericht zodra uw bestelling gereed is. Wij adviseren u om vooraf per e-mail een datum en tijdstip af te spreken.

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?

Ja, dit is mogelijk. Vink bij uw bestelling aan dat u uw bestelling op een ander adres dan uw factuuradres wilt laten leveren.

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

U wordt op de hoogte gehouden van de status van uw bestelling door middel van e-mails. Op het moment dat uw bestelling verzonden is ontvangt u van de vervoerder een e-mail met een Track & Trace link zodat u de status van uw bezorging kunt volgen.

Indien u uw bestelling komt afhalen dan ontvangt u van ons enkele dagen van te voren een e-mail om een ophaal afspraak in te plannen.

Waarom is de verzending niet gratis?

Het inpakken en verzenden kost tijd en geld. Deze kosten vermelden wij liever apart zodat u zelf kunt kiezen of u uw bestelling wilt laten verzenden of dat u uw bestelling komt afhalen. Zouden wij deze kosten niet apart in rekening brengen dan moeten wij de kosten in onze productprijs verwerken en dan zou u te veel betalen als u uw bestelling komt afhalen. Wij houden het op deze wijze eerlijk en transparant.

Retourneren

Kan ik een product retourneren?

U hebt de mogelijkheid om de bestelde artikelen om welke reden dan ook binnen 14 werkdagen te retourneren, mits deze onbeschadigd, ongebruikt, compleet en in de originele verpakking verpakt zijn. Deze periode begint op het moment dat uw bestelling is afgeleverd.

Speciaal voor u bestelde of gemaakte artikelen kunnen niet worden geruild of geretourneerd. 

Kan ik een product wat speciaal voor mij is gemaakt retourneren?

Producten die op maat zijn geproduceerd kunnen wij niet retourneren. Denk dus altijd goed na voordat u de bestelling plaatst. Controleer alle gegevens in de offerte en/of tekeningen en indien u vragen heeft stel deze dan voordat wij uw bestelling in productie nemen.

Indien u klachten heeft of het product niet aan uw verwachtingen voldoet neemt u dan contact met ons op. Wij denken graag met u mee en zoeken naar een passende oplossing.

Moet ik bezorgkosten betalen bij retourneren?

Een retourzending dient op eigen kosten en risico aan ons verstuurd te worden o.v.v. het ordernummer. U dient de zending zo te verpakken dat kans op beschadiging tijdens vervoer wordt vermeden. Wij accepteren geen ongefrankeerde zendingen.

Welke kosten krijg ik terug nadat ik mijn bestelling heb geretourneerd?

Indien het product onbeschadigd en compleet door ons is ontvangen zullen wij de kosten van het product aan u terugstorten. Zowel de retourkosten als de eventuele verpakkings- en verzendkosten worden niet terugbetaald.

Contact

Hoe kan ik jullie bereiken?

U kunt ons op maandag t/m vrijdag bereiken van 09:00 tot 18:00 uur op 06-51745804. Daarnaast zijn wij zeven dagen per week te bereiken via info@leefathome.nl of via onze contactpagina.

Hoe kan ik meer informatie over een product krijgen?

Neem contact op met onze klantenservice wanneer u vragen heeft over een product. Wij helpen u graag! Stuur een e-mail naar info@leefathome.nl of neem telefonisch contact met ons op tussen 09:00 en 18:00 uur (maandag t/m vrijdag) op 06-51745804.